1 mai: Baile Herculane

Profitand de faptul ca mi s-a dat concediu pe 30 aprilie iar 1 mai era libera prin bunavointa celor de sus mi-am facut bagaju si m-am dus la Herculane. Intamplarea a facut ca tot acum sa fie acolo si intalnirea MISA, asa ca nu am gasit gazda atat de repede cum ma asteptam. Am stat pana la urma la o batranica simpatica, tanti Mady (daca vrei numarul de telefon da un comentariu aici) intr-un apartament cu doua camere si 50 de lei / noapte.

Zilele de sambata si duminica au fost rezervate pentru ture in muntii din jur. Sambata pe Domogled spre Crucea Alba si Grota lui Serban iar duminica am mers la Cascada Vanturatoarea si Pestera cu aburi. Pentru a urca la Cascada Vanturatoarea trebuie sa ajungem la vreo 12 km de Herculane (ultimul pod inainte de Pensiunea Dumbrava). De acolo, pe cruce albastra se merge vreo ora. Peisajul cu iarba verde de primavara si un soare bland era incantator.

Luni, prin niste pile puse de tanti Mady, am reusit sa prindem si locuri intr-o mini-excursie in imprejurimi, la manastirea Vodita, manastirea Sfanta Ana, la Portile de Fier, la Cazanele Dunarii si capul lui Decebal. Ca fapt divers: manastirea Sfanta Ana a fost ctitorita de Pamfil Seicaru dupa ce a scapat cu viata in mod miraculos in primul razboi mondial iar sculptarea capului lui Decebal este finantata de Iosif Constantin Dragan, unul dintre cei mai bogati sau poate chiar cel mai bogat roman si un cunoscut protocronist.

Daca ajungeti in Herculane sa nu ratati sa faceti o baie in bazinele (care arata destul de jalnic) de langa rau de dupa hotelul Roman, sa va spalati pe ochi cu apa din „izvorul de ochi” si sa „imbratisati” Sequoia.

La intoarcerea in Bucuresti am avut ceva emotii din cauza faptului ca nu am mai apucat sa luam bilete si a trebuit sa le cumparam de la nash.

//Later edit

Am gasit pe YouTube imagini de la Vanturatoarea

Facebook Comments

Un comentariu la „1 mai: Baile Herculane”

1. Salut, as vrea sa ajung si eu prin Herculane anul acesta. Poti te rog sa imi dai un numar de telefon de la gazda la care ai stat?